pondelok 27. mája 2013

10 prísah úspechu

Vybudujte si správny návyk a začínajte svoje dni pozitívnymi myšlienkami. Zabudnite na hnev, nenávisť, závisť, žiarlivosť, nešťastie, choroby, podozrievavosť a iné škodlivé stimuly, ktoré Vám len ničia život. Sústreďte svoju silu na lásku, vieru, zdravie, dôveru, vďačnosť, pozitívnu myseľ a riešte len to, čo môžete ovplyvniť – svoj vlastný život...

Prinášam vám pokračovanie svojho článku Vstreknite si každé ráno pozitívnu injekciu, ktorý nadviazal na článok 10 zvitkov úspechu. Tieto články sú spracovaním úžasnej knihy od Og Mandina – Najväčší obchodník na svete. Ako som písal v predošlých článkoch, táto kniha bola vydaná v roku 1968 a časom bola preložená do viac ako 25 jazykov a predalo sa viac ako 50 miliónov kópií. Táto kniha zmenila život miliónom ľudí po celom svete a zanechala obrovské posolstvo. Po prečítaní tejto knihy zostanete neuveriteľne motivovaný.

Avšak je to len vonkajšia motivácia, ktorá „vyprchá ako smrad“, ako tvrdí Ivo Toman vo svoje knihe Motivace zvenčí je ako smrad. Proste trvá asi 1 až 2 týždne. Preto pokiaľ nemáte vlastnú vnútornú motiváciu, tak je vám táto kniha nanič. Jedine, že by ste si ju čítali stále dookola. Ja síce nepotrebujem takúto vonkajšiu motiváciu, no napriek tomu mám vo svojom byte na stene vypísaných 10 zvitkov úspechu a 10 prísah úspechu spolu s dôležitými bodmi, ktoré sa môžete dočítať v knihe Og Mandina.

Každé ráno začínam čítaním 1 zvitku alebo prísahy a pokiaľ aj mám zlú náladu, čo je málokedy, tak takáto „injekcia“ mi ju ihneď vylepší. V predchádzajúcom článku som vám priniesol najdôležitejšie body z 10 zvitkov úspechu, teraz vám s radosťou prinášam 10 prísah úspechu. A majte na pamäti, že podľa Mandina by ste mali každý zvitok a prísahu čítať trikrát denne po dobu 1 mesiaca a až potom prejsť na ďalší. Prajem príjemnú inšpiráciu...


Prvá prísaha úspechu

Už nikdy sa nebudem ľutovať ani znevažovať
  • Bol som zrodený pre úspech, nie pre neúspech
  • Bol som zrodený, aby som triumfoval, nie aby som vešal hlavu v porážke
  • Bol som zrodený aby som pripíjal na víťazstvo, nie aby som fňukal a vzlykal
  • Nič nie je také ľahké ako oklamať sám seba
  • Nie som žijúca mŕtvola, ktorá stále zostáva v tieni druhých a skrýva sa za úbohé výhovorky a obhajoby, zatiaľ čo roky ubiehajú nadarmo
  • Neexistuje nič, čo by som nemohol dosiahnuť, ak sa budem snažiť


Druhá prísaha úspechu

Už nikdy nebudem vítať deň bez toho, aby som mal pripravený plán
  • Žiť bez cieľa je ľahké, nevyžaduje to žiadne schopnosti, úsilie a námahu
  • Iba blázni čakajú celý deň bez mapy, prečkávajú a uisťujú sa, že raz sa obráti karta
  • Iba blázni hovoria: „Od zajtra začnem“
  • Každodenné výsledky sa nahromadia a vznikne z nich splnený sen
  • Nepotrebujem hneď vidieť každú zákrutu na mojej ceste, hlavne že idem stále vpred
  • Malými cieľmi , ktoré sa naučím dosahovať, si vypestujem zvyk a z dosiahnutých malých cieľov vznikne dosiahnutý veľký cieľ


Tretia prísaha úspechu

Svoje dni budem vždy kúpať v žiari nadšenia
  • Každý významný čin v dejinách sveta je triumfom nadšenia
  • Nadšenie je najväčšie bohatstvo na svete
  • Jeden nadšenec dokáže poblázniť davy
  • Nadšenie, láska k čomukoľvek, čo práve robím, pôsobí zázračne
  • Nadšenie sa musí stať zvykom, ktorý si vytvorím a potom on vytvorí mňa
  • Vďaka nadšeniu dokážem vyťažiť z každej situácie čo najviac a keby som sa občas potkol, čo sa stane aj tým najnadanejším, znova vstanem a pôjdem ďalej


Štvrtá prísaha úspechu

Už nikdy nebudem mrzutý k živej duši
  • Správaj sa k ľudom tak, ako chceš, aby sa oni správali k tebe
  • Svoje ciele nedosiahnem bez prispenia druhých
  • Úsmev je najlacnejší dar , ktorý môžem darovať komukoľvek
  • Prirodzene dávať najavo záujem o ostatných, chváliť ich a usmievať sa na nich sú veľké láskavosti. Rovnako pôsobiace na pôvodcu a adresáta
  • Každý deň by som chcel urobiť aspoň jedného človeka šťastnejším


Piata prísaha úspechu

V každom protivenstve budem hľadať zárodok víťazstva
  • Každý raz padne na kolená
  • Nech sa budem akokoľvek snažiť  prídu dni, týždne, mesiace možno roky, kedy budem sklamaný a neúspešný
  • Každá porážka obsahuje semeno poučenia
  • Skúsenosť je najcennejším výťažkom z utrpenia
  • Učiť sa z chýb, najlepšie aj z cudzích
  • Pýtať sa sám seba pre nepriazni osudu, ako ju môžem využiť vo svoj prospech
  • Nič nie je staršie ako včerajší úspech


Šiesta prísaha úspechu

Už nikdy neodvediem žiadnu prácu horšie, než najlepšie ako viem
  • Talent môže začať veľké dielo, ale len drina ho dokončí
  • Vrchol dosiahnu tí, ktorí sa neuspokoja len s tým, čo sa od nich vyžaduje. Robia viac,  prejdú ešte jednu míľu a potom ďalšiu
  • Je len jediná cesta ako dosiahnuť svoje ciele, a to tvrdou prácou, duševnou aj telesnou
  • Tajomstvo skutočnej lásky k práci spočíva vo viere v jej úspešnosť, nie kvôli peniazom, času ktorý sme pri nej strávili alebo schopnostiam, ktoré sme uplatnili, ale pre hrdosť a uspokojenie z výkonu práce samotnej
  • Dostatočná odmena za dobre vykonanú prácu je, že sme ju vykonali
  • V práci vždy ostanem dlhšie a urobím tak investíciu pre zajtrajšok
  • Musím rátať s výsmechom tých, ktorí k poctivej práci dňa neprispejú
  • Základným tajomstvom šťastia je mať čo robiť a nehrýzť sa nudou
  • Veľakrát budem trpieť, ale nepochybujem o cene svojho snaženia
  • Vložím do práce celé svoje srdce


Siedma prísaha úspechu

Do práce, ktorú mám po ruke sa vždy vrhnem celý
  • Ulicou nazývanou „Niekedy neskôr“ sa človek nakoniec dostane k domu s menom „Nikdy“
  • Neodbiehať od práce k práci, od cieľa k cieľu, vložiť sa do toho celý
  • Veľa ľudí drie, ale náhodne robia od jedného k druhému a stavajú jednou rukou stenu, ktorú druhou rukou búrajú
  • Námorníkovi, ktorý nevie, do ktorého prístavu má namierené je vietor nanič
  • Tento svet nežiada veľa vecí vykonaných priemerne, ale jedinú vykonanú vynikajúco
  • Teraz viem, že sa nemôže stať, že by som sledoval poctivý cieľ celou silou svojej duše, pevne a vytrvalo, a napriek tomu neuspel


Ôsma prísaha úspechu

Už nikdy nebudem čakať a dúfať že sa príležitosť chopí mňa
  • Nikdy neviem, kedy stretnem životnú šancu, preto aby som sa jej chopil, musím sa ku každej úlohe postaviť odvážne a vytrvalo tvárou v tvár, bez ohľadu na jej obtiažnosť a podradnosť
  • Blázon sa uspokojí s málom, ktoré má, ale ja budem usilovať o viac
  • Všade kam pozriem sú otvorené dvere do lepšieho života
  • Tí najúspešnejší sú ľudia, ktorí sa do práce púšťajú s úsmevom, prijímajú náhody a premeny s humorom a k veciam príjemným i nepríjemným sa stavajú rovnako, tak ako prichádzajú, takí ľudia vytvárajú viac príležitostí ako ich nachádzajú
  • Na svete sú dva druhy nespokojných ľudí, prví ktorí pracujú a tí, ktorí lomia rukami. Prví dostanú čo chceli, druhí stratia čo mali: Jediným liekom pre prvých je úspech pre druhých nie je liek
  • Teraz viem, že príležitosť neklope na žiadne dvere, ozve sa keď zaklopem ja


Deviata prísaha úspechu

Každý večer vždy podrobím činy končiaceho dňa skúmaniu
  • Akej neprávosti som dnes čelil?
  • Akej náruživosti som dnes čelil?
  • Akému zvádzaniu som dnes odolal?
  • Akú cnosť som si osvojil?
  • Zanalyzovať svoje činy, svoje chyby
  • Dnešné poznatky môžu byť zajtra základom lepšieho života, ak sa z nich poučím
  • Čo som mal vykonať a ja som to nevykonal
  • Aj tá najmenšia úloha, ak sa urobí dobre, je zázrakom úspechu
  • Čo som mohol vykonať lepšie?
  • Prežil som deň, ktorý neľutujem?
  • Privítal som úsvit s plánom a cieľom?
  • Bol som ochotný a príjemný ku každému, koho som stretol?
  • Skúsil som prejsť míľu navyše?
  • Zostal som bdelý k príležitosti?
  • Hľadal som v každej prekážke niečo dobré?
  • Usmieval som sa na nahnevané a nenávistné tváre?
  • Sústredil som svoju silu a úmysly?


Desiata prísaha úspechu: Modlitba
  • Keď príde nezdar, zachovaj moju vieru
  • Keď príde úspech, uchovaj moju pokoru
  • Keď príde žiaľ, pozdvihni moju dušu myšlienkou, že keby nie je tieň, nie je ani slnečný svit
  • Ďakujem za všetko, čo mám

Využite teda silu zvitkov a prísah a dosiahnite nový level svojho života. Ešte by som rád dodal, že existujú len 2 typy ľudí. Prvý typ sú ľudia, ktorí využívajú silu pozitívneho myslenia a všetkého, čo je s tým spojené. Zavádzajú to do praxe a sami sa časom presvedčia o tom, že to má ohromnú silu. Druhý typ sú ľudia, ktorí nečítajú knihy o osobnostnom rozvoji a aj keď si prečítajú knihu o pozitívnom myslení, úspechu či o vytváraní si vlastnej budúcnosti, tak bez toho, aby to vyskúšali a zaviedli do praxe, len mávnu rukou a začnú odsudzovať. A preto sú ľudia z druhej skupiny väčšinu svojho života nešťastní a dole. Do ktorej skupiny chcete patriť VY?

Ešte by som si neodpustil dodatok, že zamysleli ste sa už niekedy prečo toľko Slovákov je nešťastných a nemajú svoj život pod kontrolou? Prečo väčšina ľudí nedosiahne svoje ciele? A majú vôbec nejaké ciele? Vedia kam v živote smerujú?

Ako je poznamenané v 7.prísahe, námorníkovi, ktorý nevie, kam má namierené, je vietor nanič. Žeby to bolo tým, že mnohým ľuďom vadí, keď vidia šťastného človeka, že vidia úspešného človeka? Svojho suseda radšej ohovárajú za chrbtom a vidia ho dole, tam kde sú aj oni. Stále sa vám nezdá, že v mnohých ľuďoch panuje strach, neistota, závisť, napätie, hnev, podozrievavosť, žiarlivosť a nenávisť?

Zabudnite už konečne na to a užívajte si život. Užívajte si každý jeden okamih vo svojom živote. Pracujte na sebe každý jeden deň. Každý deň priložte jednu tehličku a za pár rokov budete mať veľký krásny dom. Ten čas aj tak ubehne, záleží len, kde vtedy budete. Buďte vnímavý k životných príležitostiam, pretože sú za každým rohom. Buďte vďačný, že máte nohy, ruky a môžete ráno vstať a pracovať. A ak aj nemáte, tak si berte príklad z Nicka Vujičiča, ktorý nemá ani jedno, ani druhé a rozdáva po svete lásku a radosť, pričom vybudoval úspešnú spoločnosť.

Myslite na to, že keď chcete prijímať, musíte aj dávať. Ak chcete lásku a pochopenie, najprv ho musíte dať VY. Proste sa objímajte, milujte, radujte a užívajte si každý jeden okamih plnými dúškami. Pokiaľ ste na dne, myslite aj na to, že mnohí iní ľudia boli ešte hlbšie a dnes sú šťastní, a teda úspešní. Ale nič im nespadlo z neba zadarmo. Museli na sebe pracovať každý jeden deň a pracovať na tých správnych veciach, aby sa vyšplhali až na vrchol. Viď Ivo Toman, Peter Krištofovič, Brian Tracy, Brendon Burchard, Eben Pagen, Mike Dillard a mnohí ďalší. Možno vám tieto mená nič nehovoria, a to je škoda. Ale čo tak Zdeno Chára, Ľubomír Moravčík či Pavel Nedvěd? To už vám asi niečo hovorí. Viete, aký bol ich príbeh? Ak nie, rýchlo si ho zistite a presvedčte sa sami.

Ako povedal Jim Rohn, známy motivačný speaker: „čas je cennejší ako peniaze. Môžete získať peniaze, ale nemôžete získať viac času.“ Preto môj odkaz pre všetkých pochybovačov: „zobuďte sa a začnite žiť naplno. Prevezmite konečne zodpovednosť za svoj život a prestaňte sa vyhovárať na štát, korupciu, politikov, rodinu, manželku, manžela, deti a neviem koho ešte. Riešte len to, čo môžete riadiť – VÁŠ ŽIVOT.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

5 výhod minerálnych vôd + aké majú liečivé účinky? 2. časť

Pijete pravidelne minerálne a pramenité vody? Tak tento článok vám môže veľmi pomôcť pri ich výbere. V druhej časti som sa zameral na výhody...